« 2011/04/09 雨漏り修繕の足場 | Main | 2011/04/11 リスボン到着 »

2011/04/10 ポルトガルへ

Img_2866プレイグループの二学期が終わって、大量の作品が渡されました。せっかくなので、居間の壁に貼りまくっています。キコはそれぞれどういう意味があるのか、教えてくれます。家族、キコとミコ、形、気候、季節の行事、色などを話してくれます。イースターとか日本になじみのないイベントも、卵形のチョコレートと一緒にインプット。日本の行事は、おいおい学んでいくとしましょうね。
朝から昨日の続きで、雨漏りの修繕工事が始まりました。無駄に作業員がいるような気がしますが、ま、いいです。無事に終わりますように。
ガツンガツン壁を打つので、本当に家が崩壊しそうです。修繕というより、ひび割れ拡大って感じがしますが、これがアンゴラ、ひいてはポルトガルの修繕方法なのでしょう。雨漏りが直れば、見た目は二の次です。Img_2954
お昼は、日本から来ている出張者とピザを食べに行きました。久しぶりの日本からの同じ会社の出張者で、荷物を持ってきてくれました。キコは、たまった「こどもチャレンジ」が届いて喜んでいます。でも一度には出しません。イースターの休暇は三週間あるので、小出しにします。その同じ会社の人は、三児のパパ。話していて、とても楽しかったです。商社でもないし、外交官でもないし、メーカーとも違う私達。先進国に赴任することはなく、開発途上の国がフィールド。だから、大変なことも多いけれど、それをシェアするときは、笑い話になってしまうから不思議です。
Img_2969
さて準備して、シャワーを浴び、おにぎりを作って飛行場へ。今回はTAP(ポルトガル航空)を使って、ポルトガルの首都リスボンへ旅行します。インターネットでチケットを予約し、なんとオンラインチェックインできました。本当にできているかが怪しいのがアンゴラ。ちゃんと予約はできていたけれど、搭乗手続きはいつもと同じでした(苦笑)
アンゴラは「国内通貨を外国へ持ち出し不可」の国。っていうか、持っていっても使えないし、意味が不明。更にそれをチェックするための場所まである。男女に分かれていて、場合によってはボディチェックもあるんだから、やりすぎ。
子連れだとパスしていたのに、今回は初めて言われました。私は持っていなかったけれど、ダーリンは隠してもっています。そうじゃないと帰りの車の駐車料金とか払えないし。特に問題なくスルーしました。それとインターネットで手配したせいか、ラウンジを使うことができました。
おにぎりを持ってきていたので、それをラウンジで食べて、搭乗時間を待ちました。過度な子供優先サービスを経て(笑)、22時過ぎアンゴラを飛び立ちました。座席は三つしかとっていませんが、四つ使って、子供たちの頭を座席一つ使い、ミコの足は私、キコの足はダーリンの膝に乗せるようにしました。子供たちはすぐに就寝。私も機内食は何も食べずに眠ってしまいました。

|

« 2011/04/09 雨漏り修繕の足場 | Main | 2011/04/11 リスボン到着 »

Comments

I think this is one of the most vital information for me. And i am glad reading your article. But wanna remark on some general things, The site style is great, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

Posted by: minecraft games | September 04, 2015 at 14:30

I'm pretty pleased to uncover this website. I want to to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely really liked every part of it and I have you book-marked to look at new things on your website.

Posted by: match.com | April 09, 2015 at 02:01

I'm not sure why but this weblog is loading very slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I'll check back later and see if the problem still exists.

Posted by: fotos d las mujeres mas hermosas del mundo | April 08, 2015 at 06:20

Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you taking the time and effort to put this short article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!

Posted by: minecraft download | April 07, 2015 at 09:11

Thanks for one's marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you're a great author. I will remember to bookmark your blog and definitely will come back in the foreseeable future. I want to encourage that you continue your great job, have a nice morning!

Posted by: best eye wrinkle cream | March 05, 2015 at 01:56

What's Happening i am new to this, I stumbled upon this I have discovered It positively useful and it has aided me out loads. I am hoping to contribute & assist different customers like its aided me. Good job.

Posted by: free music downloads | February 27, 2015 at 07:20

Incredible story there. What happened after? Thanks!

Posted by: Free Music Downloads | February 26, 2015 at 21:40

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/28076/51495905

Listed below are links to weblogs that reference 2011/04/10 ポルトガルへ:

« 2011/04/09 雨漏り修繕の足場 | Main | 2011/04/11 リスボン到着 »